Selamat Bertunang SAHABATKU!


Assalammualaikum
Dengan Nama Allah….
Saya mulakan coretan saya ni…
Hari ini 5 Mac 2011 bersamaan 30 Rabiulawal 1432H, seorang sahabat saya telah melangkah selangkah lagi ke alam percintaan Dua Sejoli..Sahabat saya telah bertunang dengan seorang pilihan hatinya yang berasal dari banting, selangor. Setelah hampir 2 tahun mengenali hati budi masing-masing, mereka telah sepakat untuk meneruskan hubungan mereka selangkah lagi…TAHNIAH dari saya…Selamat Bertunang SAHABATKU “ASSAKIRIN BIN ABDUL MANAP”…. Saya tahu, anda cukup kuat untuk menempuh hari-hari mendatang. Pelbagai dugaan dan cabaran telah diharungi. Saya doakan agar kalian dipertemukan dalam Rahmat dan Kasih Sayang Allah…Moga Kalian Diberi Kekuatan untuk terus melangkah ke hadapan kerana di depan sana banyak lagi ranjau yang perlu kalian tempuh. Namun, usah risau sahabatku…ALLAH Sentiasa Bersama HambaNya dikala senang dan susah…DIA tetap ada dalam hati kita! Saya Doakan agar hubungan kalian akan terus kekal sehingga ke akhir hayat…Tiada apa yang dapat saya ungkapkan melainkan sedikit coretan dan ‘buah tangan’ untuk kalian. Saya juga berbesar hati menukilkan secebis PUISI buat kalian…Terimalah….

Dua hati menyulam cinta,
Janji berpadu kata dikota,
Seriring Doa yang didamba,
Menjadi kekuatan Hati dan Jiwa…

Semalam masih terasa,
Hangatnya cinta yang bersisa,
Rindu di hati terlerai jua,
Dengan ikatan Sejuta Makna…

Selamat Bertunang SAHABATKU!
Doa dariku agar dirimu bahagia,
Moga Kekal Abadi Selamanya,
Setia mesra bersama sentiasa,
Langkah hari ini PASTI berjaya,
Andai esok KAU TERUS BERUSAHA!

*p/s InsyaAllah wahai sahabatku, selepas ini…saya PASTI mengikut jejak langkah anda…DOAKAN saya ye…:-)

Secebis Nukilan buat ASSAKIRIN BIN ABDUL MANAP!

NicenizaR a.k.a Sang Penyair…:-)

Leave a Reply

