{Si Comelku, Amanah Dari-Nya}


IMG_20130901_180103

Assalamualaikum Semua Sahabat…Dengan Penuh Rasa bersyukur, saya panjatkan kepada Allah SWT kerana memberi nikmat yang sangat BESAR pada saya. Moga-moga saya terus diberi kesihatan untuk berdakwah dijalan-Nya. Amin Ya Rabbal A’lamin.

Selawat & Salam Buat junjungan Besar Nabi Muhammad SAW yang sentiasa merindui KITA Semua. Ya Rasulullah, KAMI Sangat Merinduimu…SYAFAATKANLAH KAMI…:-)

KATA-KATA ALUAN

Alhamdulillah, saya sangat bersyukur kepada ALLAH SWT yang telah memberikan saya ZURIAT. Saya akan pegang AMANAH ini untuk saya didik menjadi INSAN SOLEHAH, Insya-Allah. Bersyukur saya kerana NUR AMNI BATRISYIA BINTI KHAIRULNIZA Sudah berusia 3 Bulan Lebih. ABI DOAKAN AGAR AMNI Terus membesar dengan Sihat & Sentiasa Dipayungi Rahmat Kasih Sayang-Nya. Untuk Semua Sahabat-Sahabat saya ada sedikit bingkisan untuk saya KONGSIKAN Dengan ANDA, moga-moga bermanfaat untuk kita bersama. Amin Ya Rabbal A’lamin…:-)

PESAN PADA DIRI, DOA SENJATA TERPUJI

Melihat dari susuk tubuh ANAK Saya yang sedang lena (GAMBAR), saya terpanggil untuk berkongsi kegembiraan atas KURNIAAN ALLAH SWT Yang Sangat Bernilai INI. Seperti Saya Katakan DULU, ANAK Adalah ANUGERAH, Bukan HAK MILIK! Jagalah Sebaiknya…Sentiasa Beri Bimbingan Pada ANAK Itu kerana IBU BAPALAH Yang mencorakkan anak itu menjadi SIAPA Suatu Hari Nanti. DOA, DOA, DOA…SENJATA YANG Tak Pernah Lekang Dari Ucapan Setiap Orang ISLAM Yang Inginkan Apa-Apa HAJAT Dari-Nya. Tatkala saya diuji berjauhan dengan ANAK & ISTERI, adakalanya terdetik RINDU dihati…Namun Saya YAKIN & PERCAYA, ALLAH SWT Lebih Rindukan RINTIHAN SAYA Untuk MENGADU Pada-Nya. Teruskan BERDOA, Insya-Allah BERJAYA!

SENTIASA POSITIFKAN DIRI

Saya pernah disapa oleh seorang Tetamu saya ketika saya memberi “Ceramah” tentang (Anak Aset Berharga). Katanya, “Ustaz, saya teringin sangatkan Zuriat. Sudah Tujuh Tahun Bernikah, namun masih ‘belum’ ada tanda-tanda ingin menimang cahaya mata.” Saya lantas berkata, “Sabar Puan….”. Saya nampak dia menunduk ke bawah. Dia berkata dengan nada sedih, “Macam-macam sudah saya cuba, begitu, begini, namun masih tidak langsung membuahkan hasil”. Oleh kerana saya ingin pulang ke rumah kerana Hari Sudah lewat malam, saya meminta Puan Tersebut hadir ke Pejabat Saya untuk berbincang. “Insya-Allah, Saya datang nanti…” balas puan tadi sambil tersenyum…:-)

ANAK ANUGERAH ALLAH, TARBIYAHLAH…

Alhamdulillah, setelah hampir seminggu berlalu datang seorang wanita yang kemas pakaiannya serta sopan perwatakkannya. Saya hampir tidak mengenali beliau…Ya Allah, rupa-rupanya Puan ini yang saya temui ketika saya Ceramah minggu lepas berkaitan (Anak  Aset Berharga). Kata-kata pertama yang keluar dari percakapan wanita tadi ialah, “Alhamdulillah Ustaz, saya sudah berbadan dua…” katanya dengan penuh ceria. Terima Kasih Ustaz Atas Doa…:-) Allahu Rabbi, besar sungguh nikmat Allah SWT pada wanita ini. Saya membalas, “Sama-Sama puan, ini semua Anugerah ALLAH…Tarbiyahlah…” kata saya sambil menadah tangan.:-)

JANJI KHALIFAH, TERUSKAN BERUKHWAH

Semat utuh apa yang diikrar
Tika jasad dihembuskan nyawa
Hanya satu yang disembah, Allah..
Subhanallah Alhamdulillah Allah Allahu Akhbar 
Subhanallah Alhamdulillah Allah Allahu Akhbar 

Ya Allah, Permudahkanlah Urusan UMAT ISLAM Hari Ini, Esok & Akan Datang…Amin Ya Rabbal ‘Alamin…Kami Sayang Allah, Kami Rindu Rasulullah, Teruskanlah Berukhwah…:-)

Terima Kasih Ya ALLAH,

ABE.CUTE EDUCATION (Si Comelku, Amanah Dari-Nya)

1 Oktober 2013, Selasa 9.01a.m

Sambil Menjaga Puteri Comelku…hihi

2 thoughts on “{Si Comelku, Amanah Dari-Nya}

Leave a Reply

