Pesan Untuk R.E.M.A.J.A


Salam Ukhwah Fillah…

Salam Remaja Hari Ini, Esok Dan Selamanya…

Imam Syafie berkata:- “Jika ADA Seseorang Yang Ingin Menjual Dunia Ini Kepadaku Dengan Nilai Sekeping Roti, Nescaya AKU Tidak Akan Membelinya…..” Kata Imam Syafie Lagi….”Bila Kamu Tidak Tahan Penatnya Belajar, Maka Kamu Akan Menanggung Peritnya Kebodohan”

Subhanallah…Alhamdulillah…Allahu Akbar…

Nasihat Untuk R.E.M.A.J.A

  1. Kurangkanlah Hiburan…Sikit-Sikit Sudahlah…Lebihkan Baca Al-Quran…
  2. Jaga Posting anda di FB or laman sosial…Kaki terseliuh pun post, nak mandi post, susu xde lepas bersalin pun post (Peringatan untuk saya juga…)
  3. Santuni Ulama dan Beradab dengan mereka…Lazimkan diri minta Nasihat dan Doa Dari Mereka…Ada Segelintir remaja sanggup tunggu artis korea berjam-jam…Duduk dengan Ulama tak sampai satu minit…Allahu Rabbi…
  4. PRU Nanti, undilah calon yang jaga SOLAT…kerana bila calon itu jaga SOLAT, pasti semua perkara dia jaga.
  5. Bagi yang dah berumah tangga…nak post gambar dengan pasangan boleh…Cuma pastikan, isteri anda dibelakang anda wahai suami…hanya nampakkan kepala isteri sahaja…jaga-jaga, takut jadi fitnah….
  6. Duhai Remaja, Anda tunggak Negara pada Masa Akan Datang! Agama, Negara Dan Bangsa Perlukan Anda…Maka Jagalah SOLAT, Pasti Agama, Negara Dan Bangsa Tidak Akan Runtuh!
  7. Kurangkan cerita bercakap hal-hal duniawi…Lebihkan cerita hal-hal Akhirat…Best, Tak Percaya Cubalah!
  8. Kurangkan Ketawa Terbahak-bahak, bersukaria…lupa pada mati kerana semua itu bisa mematikan hati…Jom Hati-Hati Jaga HATI!

 

“BERAPA Ramai ManusiA Yang MAsih HiduP DalAM Kelalaian, Sedangkan Kain Kafannya Sedang Ditenun…”

Imam Syafie…:-)

Cr Khairulniza Bin Mohd Salleh

Kaunselor KB,PA

Sang Penyair Abe Cute

{Jemputan Ceramah….011 3723 1927}

Leave a comment